nedeľa 12. októbra 2014

Gone Girl

Nie príliš často chodím do kina na americké thrillery, ale tentokrát som sa nechala zlákať vlnou hypu a dala som ospevovanej Gone Girl šancu. Vraví sa, že film je dobrý vtedy, ak vám z hlavy nevyfučí aspoň pár dní a ja som si naň spomenula ešte takmer týždeň po, čo je určite dobré znamenie.

Režisér filmu David Fincher toho netočí až tak veľa, ale keď už sa tak stane, je to poväčšine kult. Svojská a charakteristická atmosféra je asi to, čím najviac prispeje do každého svojho filmu a robí ho nezameniteľným. Svoje určite okrem melancholickej, sivej a chladnej kamery pridáva aj naozaj ťaživá hudba a celé vás to naozaj rýchlo vcucne do deja a nasledujúce dve a pol hodiny nepustí. Pri tomto filme si ale dlhú stopáž ani neuvedomujete, čo je vždy plus. Film je skvelým obrazom (nielen) amerického národa, ktorý sa krásne a ľahko necháva opantať mediálnou manipuláciou a tak ako ním, manipuluje aj vašou hlavou a počas filmu sa pristihnete, že už vlastne ani neviete, komu fandiť a koho neznášať. Až na ten trošku spackaný koniec pre mňa určite jeden z naj filmov roka. 9/10. 
Videli ste ho už aj vy? Čo naň vravíte?

P.S. Ak sa vám bude zdať záver nelogicky ukončený, odporúčam vyhľadať si na webe, aký bol záver knihy (keďže bol film natočený podľa knižnej predlohy), zodpovie vám to pár otázok.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára