pondelok 8. septembra 2014

Vegánske hody 2014 ako čoraz žiarivejšie svetielko nádeje

Ak niekto nevie, Vegánske hody je podujatie, ktoré sa koná v Bratislave už šesť rokov a je čoraz populárnejšie. Prispela k tomu aj zmena priestoru (záhrada Obludy bola síce fajn, ale príliš malá a od ruky) a s tým súvisiaci rozmach predávajúcich a variacich. V neposlednom rade je to však aj vďaka návštevníkom, ktorí na moju radosť prichádzajú každým rokom čoraz s menšími predsudkami (bolo krásne vidieť babičky, ako trpezlivo čakajú v rade na hummus) a veganom, ktorých každý rok pribúda a pribúda. Žeby sa začala naša spoločnosť prebúdzať?

O skvelú atmosféru sa tento rok postaralo určite aj krásne prostredie Prezidentskej záhrady a slnečné počasie (i keď niekedy až príliš slnečné a horúce), sprievodný hudobný program, prednášky, stánky s cruelty free kozmetikou a iných prípravkov a kopa ďalších aktivít. Okrem stánkov profesionálnych kuchýň (napr. moje milované Huy Vege, Veg Life, Buddha Brothers) sa tu snažili prezentovať svoje kulinárske umenie aj amatérski kuchári, medzi ktorých som patrila v jednom z minulých ročníkov aj ja, tentokrát som však bohužiaľ prepásla prihlasovací termín (typická ja). Na jedlo som tu oplieskala síce celkom dosť peňazí a nedostala som častokrát to, čo som očakávala (po lopate - nechutilo mi), ale obviňujem svoju prílišnú nerozhodnosť a spoliehanie sa na rady druhých (rada, ktorú si do budúcna dávam ja - ak niečo nevyzerá chutne, nevonia to chutne, chutne to nebude ani chutiť). O slobodu trošku oberal aj žetónový systém, ale organizátori asi vedia, načo je to dobré.
Toľko moje malé kritické okienko (bez kritiky sa nikam nepohneme, všakže), napriek nemu však podujatie hodnotím na deväť z desiatich bohémskych hviezdičiek. Inšpirácie kopec a o to predsa ide. Mekáču veštím krach. Tak za sto rokov.

Bohužiaľ, jediná fotografia, ktorú mám (zabudla som si foťák a na mobil sa kvôli ostrému slnku fotiť nedalo)


Čo to bolo: Vegánske hody
Kedy to bolo: 6. septembra 2014
Kde to bolo: Prezidentská záhrada, Bratislava
Viac info: veganskehody.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára