piatok 19. septembra 2014

Mačacia žaburinka na ospalé ráno

Iste ste už počuli o novodobom zázraku zvanom Mača - peruánska rastlina z Ánd (iní tvrdia, že z Džapanu), ktorá obsahuje antioxidanty, znižuje cholesterol, je energický booster a blablabla. Na letných festivaloch sa bolo tomuto čaju ťažké vyhnúť, veď cieľovku mali namierenú dobre - zdevastovaných ľudí po pretancovanej noci túžiacich po nejakom energickom nášlape, tentokrát však pre zmenu pokiaľ možno bez chemikálií. Na fesťáku som mačaťu ešte odolala, na trhu v Starej tržnici už nie, a na dobré rady predávajúcich, že budem mať toľko energie, až nebudem vedieť čo s ňou, som si kúpila zopár jej vzoriek. Dnes ráno (vlastne skoro už na obed) som sa zobudila fakt unavená a dávam teda šancu mači ukázať svoje energické kvality.

Postup mačového smoothieho je vcelku jednoduchý. Začala som prípravou kokosového mlieka, ktorého domáca výroba sa oplatí tisíckrát viac, než kupovať predražené plechovky v obchode. Za jeden sáčok strúhaného kokosu som dala asi pred mesiacom niečo málo cez euro a urobila som si z neho už mnoho mnoho kokosových deci. A stále v ňom ešte veľa kokosu je! Veľmi recommendujem. 

Kokos len namočíte do teplej vody, necháte chvíľu napučať a šup ho rozmixovať na cimpr-campr - kokos síce nikdy úplne nerozmixujete, ale kúsky, čo vám ostanú po precedení môžete využiť do ovsenej kaše, koláčov alebo do čohokoľvek iného. 
Precedené mlieko znova rozmixujete s hociakým ovocím - ja som to skúsila so slivkami, keďže slivky sú teraz všade a veľa a objavili sa i v našej chladničke. Mlieko tak nadobudne celkom osviežujúcu kyselkastú chuť, nabudúce ale asi radšej banán:P No a nakoniec pridáte odporúčané množstvo Mača prášku a opäť mix. Vznikne z toho zelená žbrnda, ktorú som ochutila ešte trochou hnedého cukru. Momentálne pijem. Či ma to aspoň trochu prebudilo, napíšem v update.

Update: Prvá hodina nič, druhá - začali sa mi mierne rozlepovať oči, tretia-štvrtá - už sa necítim, ako keby ma prešiel parný valec. Či by som sa cítila tak isto aj bez mači, je otázne. Tak či onak, zdravé to je? Je! Vyskúšam i příšte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára